RAMADHAN BULAN PENUH GANJARAN

Sesekali aku mengenangkan orang yang jauh
Yang tiada di pangkuan ini
Saat-saat indah bermain di mata
Sayu rasanya tiada kata boleh dibicara
Oh Tuhan, Engkaulah yang Maha Kaya


Tiba saatnya ....
Terasa amat sebentar cuma menjengokmu
Aku di sini tidak sempat berbuat apa-apa
Engkau dah nak pergi meninggalkan aku sendiri
Engkau amat jauh dihatiku
Setiap kali engkau datang aku selalu tidak bersedia
Kini engkau nak pergi, baru terasa hangatnya kemesraanmu
Mengapa aku ini lalai dan terlalu alpa dengan kehadiranmu
Apakah mungkin umurku sempat mempertemukan dengan mu semula


Ramadhan kaulah bulan mulia
Padanya diturunkan ummul kitab
Padanya nabi al amin bersungguh tekun beribadah
Padanya ada lailatul qadar yang penuh rahmat
Padanya Badar menjunjung kegemilangan sahabah
Keberkatannya Tuhan suratkan untuk ummah
Bila kah masanya untuk aku berubah
Berubah untuk mendekati Allah
Yang Maha Pemurah

Comments

Popular posts from this blog

DJM2012_NOTA_SISTEM KAWALAN KOMPUTER

JF302 -Bab 2a

JF302 BAB 6- PLASTIK